Dr nauk humanistycznych, specjalista z zakresu komunikacji społecznej, a szczególnie komunikacji wizerunkowej i językowej oraz reklamy i public relations. Absolwent Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Ukończył także studia z zakresu zarządzania i marketingu oraz zarządzania instytucjami kultury.
Posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie dydaktyczne. Był wykładowcą Uniwersytetu Wrocławskiego, Uniwersytetu SWPS, Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej w Jeleniej Górze oraz Uczelni Jana Wyżykowskiego. Ponad kilkanaście lat pracował w prywatnych spółkach, gdzie zajmował się między innymi marketingiem, reklamą i public relations, natomiast przez blisko dziesięć lat zajmował stanowiska kierownicze.
Jego zainteresowania naukowo-badawcze koncentrują się wokół komunikacji społecznej, komunikacji językowej oraz komunikacji wizerunkowej. Jest autorem jednej monografii, osiemnastu artykułów oraz redaktorem dwóch prac zbiorowych. W swoich badaniach zajmuje się analizą i opisem warstwy językowej przekazów reklamowych i wizerunkowych, kreacją w reklamie ze szczególnym uwzględnieniem tworzenia przekazu werbalnego i wizualnego, a także językowego obrazu świata. Prowadząc analizy i obserwacje, stosuje różnorodne metody i narzędzia badawcze – ilościowe i jakościowe należące do rozmaitych perspektyw badawczych – językoznawczej, semiotycznej, retorycznej, marketingowej czy socjologicznej. Jerzy Widerski był członkiem Zespołu Etyki Słowa Rady Języka Polskiego PAN.